16/9/11

Mi familia y otros animales

Gerald Malcom Durrell va néixer l´any 1925 a Jamshedpur (l’Índia). Fill d’un enginyer civil i germà del famós escriptor Lawrence Durrell, va viatjar molt durant la seva infantesa. Als quatre anys va tornar a Anglaterra amb la seva família i el 1933 viatja pel continent: França, Itàlia, Suïssa i finalment Grècia, on va viure fins al 1939 a l’illa de Corfú. Justament d´allà sortiran les experiències que recollirà en les memòries La meva família i altres animals (1956), El jardí dels deus (1978) i Ocells, bèsties i parents (1969). Quan va tornar a Anglaterra aconseguí treballar al zoo de Whipsnade. El 1947 organitzà les primeres expedicions per capturar animals vius i començà a escriure llibres amb què es finançava aquests viatges, que, d’altra banda, li proporcionaven material per seguir escrivint. Onze anys després aconseguí fer realitat el seu somni de tenir un zoològic propi, instal•lat a l’illa de Jersey, per salvar espècies en vies d’extinció, tasca en la qual fou ajudat per la seva dona, zoòloga especialitzada en el comportament animal.

OBRA
La meva família i altres animals recrea la infantesa de Durrell a l’illa grega de Corfú, on els animals són els veritables protagonistes. Des del punt de vista d’un nen que descobreix la vida i els costums de les bestioles que es va trobant en les seves passejades i que s’apassiona per aquestes troballes, també ens assabentem de la manera de viure de la seva família, ben particular, per altra banda, i dels habitants de l’illa i els seus costums tan diferents als d’ells. L’humor i la despreocupació amb què ens explica les diverses anècdotes referides als seus encontres amb animals i persones, ens introdueix a una sèrie de classes molt instructives sobre la vida d’ambdues “espècies”.

     ELS PERSONATGES
Els personatges, inclòs el narrador, en Gerry, se’ns presenten aquí com un conjunt que, si bé tenen un nom i una determinada personalitat, giren tots al voltant de la vida del nen en aquesta època que ens explica i dels seus descobriments i el seu interès per la natura en general i pels animals, els insectes, en particular.

En Gerry forma part d´una família una mica estrambòtica: la mare, tot el dia atrafegada per fer rutllar la família, en Larry, el futur escriptor, impertinent i enginyós, la Margo, presumida i en plena adolescència, i en Leslie, afeccionat a les armes i els jocs de guerra.

Altres personatges són l’Spiro, el grec sentimental que soluciona els problemes pràctics de la família i el professor Kralefsky, un intel•lectual que ajuda el protagonista en la seva educació naturalista.

46 comentaris:

  1. SOC ALBA PUJOL DEL NARCIS MONTURIOL EL LLIBRE QUE M´A TOCAT SEMBLE INTERESANT

    ResponElimina
  2. Bona nit Alba, em dius un pseudònim per apuntar-te a la llista de pirates?
    El llibre que t'ha tocat és molt divertit, i més encara si penses que tot és veritat.
    En parlarem.
    Un petó

    ResponElimina
  3. HOLA SOC L'AITANA ,NIKY2 EL LLIBRE QUE M'HA TOCAT JA ME L'E ACABAT A ESTAT VASTANT BE

    ResponElimina
  4. hola el llibre que ma tocat es molt interessant
    i de moment divertit!!!!!!!

    ResponElimina
  5. Què vol dir que te l'has acabat Niky 2? Ja l'has llegit tot? A mi em va agrada el capítol de les aranyes i com fabrica l'antídot per a les picades d'escorpí. Tu creus que és veritat?
    Fins aviat.

    ResponElimina
  6. Hola Gegant del Pi. Sí que és un llibre divertit, i explica moltes coses d'animals. Diga-m'ho si alguna et fa gràcia.
    Un petonet

    ResponElimina
  7. Si que es antic aquet conte, no anna??

    ResponElimina
  8. Una mica antic sí que és Paulina. En Gerald Durrell el va escriure quan jo tenia 4 anys.
    Pregunta: Quants anys tinc?
    Besitos

    ResponElimina
  9. Tens 40 anys. Em sembla que en Roger es dolent perque es una mica desagrait.

    ResponElimina
  10. En general tots son una mica "dolents" menys la mare,perque critiquen molt. Tambe son una mica simpatics.

    ResponElimina
  11. En la Villa de color fresa: conocieron a dos vecinas que no hablaban su idioma.

    ResponElimina
  12. El hombre de las cetonias:El hombre de las cetonias es mudo. Bautizaron a una tortuga con el nombre de Aquiles. Aquiles se hizo amiga de Roger.

    Estic cansat mèn vaig a dormir.
    He llegit 65 pagines d'aquest llibre!
    Bona nit!!!!

    ResponElimina
  13. Bon dia Roger, quin fart de llegir: felicitats!
    Jo diria que més que dolents, són una mica maleducats, tracten les coses com si tot fos seu, com si ells fossin els millors...
    M'agraden els trossos que has copiat. T'has fixat en el que porta cadascú al seu equipatge? Tu què posaries a una maleta si et traslladessis de casa i de pais?
    Ah! de matemàtiques molt fluixet, tinc més de 40 anys (investiga, investiga...)
    Un petó

    ResponElimina
  14. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  15. Jo no em dic Roger jo em dic Pol. Jo menpoetariaun camp de futbol i tota la meva rova. Si no tens 40 anys. tens 44 o 43 o 45 o 42 o 41 anys.

    ResponElimina
  16. Hola Gegant del Pi, perdona per l'equivocació del nom.
    M'agrada això que t'emportaries. I que siguis capaç d'imaginar-te un camp de futbol dins una maleta m'ha fet riure molt. Gràcies per la teva imaginació.
    Com va la lectura?
    Una abraçada

    ResponElimina
  17. La lectura va molt be el llibre es molt interessant es molt divertit.

    ResponElimina
  18. M'alegra, Gegant del Pi.què et sembla la nova casa de la família? T'agradaria a tu una casa així?
    Fins aviat

    ResponElimina
  19. bueno em sembla que pot estar mes be jo no voldria una casa com aquesta jo voldria una casa coom normal pero moltes coses camps de futbol,basquet etc

    ResponElimina
  20. quants anys tens?

    ResponElimina
  21. Ei Gegant del Pi, una casa amb camp de futbol i de basquet no em sembla massa normal...
    Què està fent ara la família Durrel en el llibre?
    Un petó

    ResponElimina
  22. Ah, Gegant del Pi, la meva edat l'has de calcular. Ja et vaig donar una pista.
    Adéu

    ResponElimina
  23. Bon dia Gegant del Pi. T'ho faré més fàcil. Mira en les primeres pàgines del llibre, on posa editorial, traductor... i veuràs que també posa el Copy Right de Durrel, o si no, fes una consulta a Internet: "que año se escribió mi familia y otros animales"
    A l'any que posi, jo en tenia quatre: quants en tinc ara?

    ResponElimina
  24. Hola estic llegint el llibre i es molt divertit

    ResponElimina
  25. Hola Tintin.
    Quin personatge et cau més simpàtic de moment?
    Una abraçada

    ResponElimina
  26. Hola anna sóc l'Aitana la Niky2,a mi m'agrada el capitol quan els perseguien els gossos

    ResponElimina
  27. Quin capítol és Miky2 ?, ara no recordo aquest tros.
    Per cert, a tu et fan por els gossos?
    Un petó

    ResponElimina
  28. HOLA ANNA A MI M'AGRADAD MOLT EL MEU LLIBRE S'HA TRACTA D'UNA FAMILIA I ELS ALTRES ANIMALS ES UNA FAMILIA QUE AASTAN AMB ELTRES ANIMALS:
    ADEU ANNA A MI M'AGRADAD MOLT EQUET CONTE:

    ResponElimina
  29. La Hello Kittty soc la Nisrine dels Grecs

    ResponElimina
  30. Hola Hello Kitty.
    Ja hauràs vist que tots parlen una mica com si fossin molt antics, però les bromes i les aventures i els animals són ben actuals i divertits!
    Fins aviat

    ResponElimina
  31. ja ja ja si que es didivertit la part on a tota la familia els persegueixen 24 gossos

    ResponElimina
  32. hola anna el personaje que mas me gusta es roger

    ResponElimina
  33. Hola Tintin, bona nit.
    Roger és el gos?? Molt bona.
    Tu tens algun animal.
    Fins després.

    ResponElimina
  34. ara tens 40 anys de moment no poc respondre mes preguntes me quedat parat de lo rapid que respons!!!!!!!!!!

    ResponElimina
  35. No ser de que parlar esque ara llegeixo mes a poc a poc perque conque tinc tan de futbol el cap de setmana!!!!!!

    ResponElimina
  36. pro el llibre mencanta!!!!!!!!!

    ResponElimina
  37. Bon dia Gegant del Pi.
    Una cosa que em fa gràcia del llibre és la manera com parlen. De vegades senbla que estiguin fent teatre. T'hi has fixat?
    Una abraçada.
    Ah, i tinc més de 40 anys.

    ResponElimina
  38. jo tinc un gos en colombia anna i es diu cliford abans tenia una tortuga pero es va morir abans tenia 5 peixos pero es van morir

    ResponElimina
  39. Hola Tintin, bona nit.
    Que bé que tinguis un gos? Has passat alguna aventura amb ell?
    I com va la lectura?
    Un petó

    ResponElimina
  40. tens 41,42,43,44,45,46,47,48 o 49 anys!!!!!!!

    ResponElimina
  41. Fred, molt fred gegant del pi.
    Hauràs de revisar les matemàtiques.
    Bona nit!

    ResponElimina
  42. 50 51 52 53 54 55 565 57 58 59 o 60

    ResponElimina
  43. Ara sí, Gegant del pi.
    Menys 565, un d'aquests.
    A llegir!
    Petons

    ResponElimina
  44. david (El gat amb botes)01 de desembre, 2011 22:20

    Hola, sóc en David de 5éA de l'escola Vicens vives.I el meu seudònim és El gat amb botes.

    ResponElimina
  45. Bon dia David. Seràs el Gat amb botes 2.
    Quin llibre llegeixes?
    Fins aviat

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.