16/9/11

Els jocs de la fam

Personatges, autors, resum i més coses d'aquesta saga. Clica aquí

ELS JOCS DE LA FAM
EN FLAMES
L'OCELL DE LA REVOLTA
Collins, Suzanne.-- Jocs de la fam, els.-- Estrella Polar, 2010

La guerra ha deixat transformada Amèrica del Nord en el país de Panem, dividit en dotze districtes controlats pel tirànic poder del Capitoli. Sense llibertat i en la pobresa, ningú pot sortir dels límits del seu districte. El Capitoli ja va destruir el tretzè districte per la seva rebel·lia, i com commemoració d'aquest fet i per recordar al poble que ha de ser submís, cada any, dos representants de cada districte, una noia i un noi seran obligats a subsistir en un medi hostil i ser tancats en un estadi a l'aire lliure on els vint-i-quatre lluitaran a mort entre ells fins que quedi un sol supervivent. Són els Jocs de la Fam, un horrible espectacle televisiu.

La jove Katniss Everdeen, de setze anys, s'arrisca cada dia creuant la tanca electrificada que separa la Costura, la zona del Districte 12 on viu, del bosc, amb la promesa de menjar. Allà caça amb el seu millor amic, Gale, per en tornar a casa tenir alguna cosa amb el que alimentar la seva mare, malalta de tristesa després de la tràgica mort del seu pare en les mines, i la seva germana Prim, l'única persona a la que realment vol.

S'acosta la data en què es triaran, per sorteig, als dos tributs del Districte 12. Com més paperetes ompli amb el seu nom, més menjar i medicines rebrà Katniss i la seva família, però més probabilitats hi haurà de ser escollida per morir.

El fràgil equilibri en la vida de Katniss es trenca quan Prim és escollida per representar el seu districte en els Jocs de la Fam. El seu pare va morir fa anys, la seva mare s'ha sumit en una degenerativa tristesa i la seva germana és l'únic que li queda, així que es presenta com a voluntària per ocupar el seu lloc. El seu company, el noi triat del Districte 12, serà Peeta Mellark, el jove que li va regalar, fa anys, dues fogasses de pa per a sobreviure, episodi que cap dels dos ha pogut oblidar. Entre ells s'establirà un vincle que traspassarà les fronteres de l'amistat i fins i tot l'amor, i Peeta es convertirà en el seu millor aliat o el seu pitjor enemic.

En un món on la brutalitat i la fam prevalen, on els drets humans són un bonic record i l'única esperança possible és viure un dia més, Katniss haurà d'enfrontar amb ella mateixa i amb els seus companys en els Jocs de la Fam.

59 comentaris:

  1. el senyor dels anells03 de novembre, 2011 19:55

    hola soc l´alexis del narcis monturiol i me comencat ha llegir el llibre del els jocs de la fam i el meu poseudonim es el senyor dels anells

    ResponElimina
  2. Hola Senyor dels anells, pel nom que has triat, ja m'imagino que ets un bon lector. Aquest llibre fa una mica de por, però em penso que t'agradarà, ja l'anirem comentant.
    Bona nit

    ResponElimina
  3. hola aquest llibre m'encanta diuen que fa por pero no fa por

    ResponElimina
  4. Kika super bruixa del vicens vives ...la meva amiga esta llegint aquest llibre i de moment li encanta

    ResponElimina
  5. Kika i Kika superbruixa sou la mateixa persona?
    Hi ha una Laia dels Grecs que és la Kika. Tu qui ets Kika superbruixa?
    Por por potser no fa, però a estones esgarrifa una mica, ja ho veureu...
    Un petonet

    ResponElimina
  6. hola no la kika es un altre i jo soc del vicens vives de 5éa

    ResponElimina
  7. no som la mateixa soc dels vicens vives

    ResponElimina
  8. Hola jo peró ella no se yo soc kika super bruixa i ella es dio kika.

    ResponElimina
  9. Gràcies Kika superbruixa, però com et dius? Ho he de posar a la llista.
    Una abraçada

    ResponElimina
  10. Hola soc en Simbad pero el meu nom es Juan.
    Ja tinc el llibre i he comencat a llegir unes 5o6
    pagines.
    Crec que es una mica de misteri i aventura

    ResponElimina
  11. Suposo que és el llibre dels jocs de la fam, Simbad. Les primeres pàgines són per conèixer una mica els personatges i l'ambient. Llegeix amb atenció...
    Un petó

    ResponElimina
  12. no som la maitexa persona yo soc del narcis monturiol i ella no...

    ResponElimina
  13. hola senyor dels anells per quina pagina vas yo acabo de comenzar el segon capitol...

    ResponElimina
  14. hem dic Marta del vicens vives

    ResponElimina
  15. Hola soc jo en Simbad un altre cop he llegit una mica mes i m´esta agradant molt. Adeu ana

    ResponElimina
  16. Hola Simbad. Així m'agrada, llegint una mica cada dia.
    Et vas imaginant el lloc on viuen la Prim i la Katniss?
    Fins aviat

    ResponElimina
  17. Hola soc en Simbad un altre cop i si m´imagino on viuen la Prim i la Katniss.
    AH Ana per cert aquest llibre es d´aventura i de misteri.
    Pero es interesant.
    Adeu Ana

    ResponElimina
  18. Tens tota la raó Simbad, és d'aventura i misteri (i una mica de por).
    Tu t'imagines un futur tan terrible?
    Una abraçada

    ResponElimina
  19. Hola un altre cop Ana soc en Simbad. El llibre m´esta agradant molt.
    Si m´imagino un futur tan terrible i tan espantos.

    ResponElimina
  20. Ja veus Simbad.
    Haurem de fer alguna cosa per a què el futur no sigui així, no creus?
    Però el llibre és un llibre, i a mi també em va agradar molt llegir-lo, encara que se m'encongia el cort quan la protagonista diu que ella no tindrà mai fills perquè no els vol donar un món tan dolent...

    ResponElimina
  21. jo fa poc que l´he començat a llegir i el principi abureix una mica pero m´el llegire a veure si pel mig del llibre es emocionant

    ResponElimina
  22. Hola Benjamin Stilton.
    Normalment el principi de tots els llibres és una mica avorrit, perquè presenta els personatges i hi ha poca acció, però si segueixes llegint, segurament t'agradarà.
    Un petó

    ResponElimina
  23. Hola em dic sol però em dic del conte ESREK.
    Fins aviat.Anna.

    ResponElimina
  24. Benvingut Esrek. Estàs llegint el llibre "Els jocs de la fam?
    M'has de dir també a quina escola vas.
    Fins aviat

    ResponElimina
  25. Ana ribera vaig a la escola vicens vives
    i el llibre els jocs de la fam mencanta.

    ResponElimina
  26. Hola Ana vaig a l'escola Vicens Vives i
    el llibre ¡ELS JOCS DE LA FAM! m'encanta.

    ResponElimina
  27. Hola Srek. Gràcies per la informació.
    Per on vas del llibre?
    Suposo que ja coneixes la Prim, el gat ranuncle i en Gale.
    Què et semblen?
    Un petó

    ResponElimina
  28. Ana demoment vaig per la pagina 25 la
    Prim,gat rencloure i en Gale em cauen molt bé una abrazada.

    ResponElimina
  29. Doncs a seguir llegint una miqueta més Esrek.
    Bona nit

    ResponElimina
  30. Moltes gracies Ana igualment una
    abraçada ESREK per cert ara meteix anire a llegir una mica fins a la pagina 30.

    ResponElimina
  31. Ana tinc una bona nuticia ara baig fins

    el 2n capitol.

    ResponElimina
  32. Vols dir quan es presenta voluntària al lloc de la seva germaneta?
    Tu tens germans Esreck?
    Fins aviat

    ResponElimina
  33. Hola Ana soc en Simbad.
    Quants districtes hi ha?
    Em pots respondre?
    Ana a ti et fa l´efecte que el llibre es interesant?.
    A mi si.
    Per cert i si es que si per que?.
    Per mi el llibre es interesant per que quant mes lleigexo mes m´agrada.

    ResponElimina
  34. Hola Simbad, què tal.
    De moment em sembla que hi ha 12 districtes,cadascun amb les seves característiques.
    I, i tant que el llibre em sembla interessant: no només hi ha acció i aventura, sinó que també s'explica la personalitat dels personatges, i tracta sentiments que tots tenim.
    Bona lectura!

    ResponElimina
  35. Ana si ,vaig per el capitol on es presenta al lloc. Tambe em vas dir si tenia jermans ,tinc un jerma i una jermana mes grans que jo una abraçada ESREK.

    ResponElimina
  36. Hola Esrek.
    Tu te l'imagines el lloc? Amb colors o blanc i negre?
    Un petó
    (Ah! i segur que pots recomanar el llibre als teus germans, potser els agrada)
    Un petó

    ResponElimina
  37. Saps Ana si que m'imagino el lloc com
    una illa en blanc i negre i si men d'ona
    temps a acabarme el llibre abans de
    turnaru a l'escola su deixare a la meva
    germana que a ella tanbe li agrada jegir
    una abreçada ESREK.

    ResponElimina
  38. Quina casualitat Esrek: jo també me l'imagino en blanc i negre. Potser perquè la història és una mica tètrica.
    Bona nit i bona lectura!

    ResponElimina
  39. Gracias Ana igualment bona lectura fins dema una abraçada ESREK.

    ResponElimina
  40. Bon dia Esrek.
    Primer aniré a votar i després llegiré.
    Un petó

    ResponElimina
  41. Ana ara mateix tambe anire a llegir una mica una abraçada ESREK.

    ResponElimina
  42. Doncs després m'expliques què està passant en el llibre Esrek.
    Un petó

    ResponElimina
  43. Ana no tu sabria dir però si emb deixes un par de dies tu dire una abraçada ESREK.

    ResponElimina
  44. Hola Esrek, et ono el temps que vulguis...
    Disfruta llegint, això és el més important.
    Un petonet

    ResponElimina
  45. ANA MOLTES GRACIES SEGUIRE LLEGIN HAAAAA!UNA PRUFESORA MA DIT QUE EL LLIBRE TRACTE SOBRE QUE LA PRIM I MÉS PERSONATGES ESTAVEN EN UNA ILLA UNA ABRAÇADA ESREK.

    ResponElimina
  46. De res Esrek.
    És veritat que la història passa en una illa. Potser perquè així és més difícil escapar-se...
    Fins aviat

    ResponElimina
  47. Hola Ana soc jo un altre cop en Simbad.
    Per Ana com estas jo estic una mica malalt tinc bronquitis.
    I la Delly Cartwright es rica te diners o no i es pobre?
    Em pots contestar sis plau Ana?
    I de moment m´esta agradant molt mes.

    ResponElimina
  48. Hola Simbad.
    Cuida't la bronquitis, que has d'estar bo aviat.
    Si no recordo malament, la Delly és pobra, (i una mica tonta).
    Un petó

    ResponElimina
  49. Hola anna hem dic Sherlock Holmes

    ResponElimina
  50. m´agrada molt el llibre

    ResponElimina
  51. Hola Sherlock Holmes. Ja llegeixes?
    Bona nit!

    ResponElimina
  52. jo llegeixo una mica cada nit i me esta començant a agradant

    ResponElimina
  53. Bon dia Benjamin Stilton.
    Segurament cada vegada t'agradarà més, perquè és un llibre amb molta intriga i uns personatges potents, i vols saber què els va passant.
    Petonets.

    ResponElimina
  54. Hola em soc de la Melissa de 5è`a del vives i al meu llibre se diu el jocs de la fam

    ResponElimina
  55. Bon dia demonia. Com et va la lectura? T'agrada el llibre?
    Fins aviat

    ResponElimina
  56. Hola Ana soc en Simbad un altre cop. Ya estic millor.
    Ana tinc una pregunta sobre el llibre me la pots contestar si us plau?
    Alla va la pregunta.
    Tu creus que el o la Cinna es molt amable amb la Katniss?.
    I si es que si per que?
    Adeu Ana fins despres.

    ResponElimina
  57. Hola Simbad, m'alegra que ja estiguis millor.
    Jo crec que sí, que en Cinna és amable amb la Katniss i acabaran essent amics, perquè l'ajudarà bastant... ja ho veuràs.
    Un petó

    ResponElimina
  58. Hola Ana soc en Simbad un altre cop.
    Per cert Ana et vull fer una pregunta.
    Tu creus que la Katniss es bona amb l´arc?
    Yo si.
    AH Ana ya estic recuperat del tot.
    Adeu Ana

    ResponElimina
  59. Hola Simbad.
    I tant que és bona, massa de vegades.
    Ens veiem aviat a l'escola.
    Una abraçada

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.